VUB Racing: Szezonösszefoglaló és a pedáldoboz bemutatása
Brüsszeli Formula Student csapatunk, a VUB Racing egyedülálló módon arra vállalkozott, hogy versenyautónkat az utolsó alkatrészig kizárólag újrahasznosítható anyagokból építse meg. Legyen szó lenszálakról vagy újrahasznosítható műanyagokról, célunk a környezetbarát tervezés. Idén a Zephyr nevű elektromos versenyautónkkal indultunk a Formula Student Netherlands megmérettetésen.
Eredményeink:
- Eddigi legmagasabb FSN pontszámunkat értük el
- Kimagasló eredményeket értünk el az Engineering Design (Mérnöki tervezés) és Business Plan (Üzleti terv) kategóriákban
- A Zephyr tervét a bírák is megerősítették
Ez volt csapatunk harmadik szereplése a versenyen, és egyre közelebb kerülünk ahhoz, hogy a legjobbak között tartsanak számon minket. A 2024-es szezon során különösen a statikus versenyszámokra, azon belül is az üzleti terv és a mérnöki tervezés tökéletesítésére összpontosítottunk. Az alábbiakban néhány olyan innovatív megoldást mutatunk be, amelyek hozzájárultak sikereinkhez.
A gázpedál pozíció érzékelő (Accelerator Pedal Position Sensor – APPS) csendben, de precízen biztosítja, hogy a gázpedál megnyomásakor a motor mindig megfelelő teljesítménnyel reagáljon. Ez a rendszer három fő részből áll: két érzékelőből és egy analóg CAN jelátalakító nyomtatott áramköri lapból.
Érzékelő PCB
A rendszer szíve a gázpedál közelében elhelyezett kompakt érzékelő PCB.
Ahogy említettük, két érzékelőt használunk, melynek oka a megbízhatóság, hiszen így az egyik meghibásodása esetén, a másik átveheti a helyét.
Jelátalakító PCB
A pedálról érkező analóg jelet digitalizálnunk kell, hogy továbbíthassuk a jármű többi rendszerébe. Ehhez fejlesztettük ki a jelátalakító nyomtatott áramköri lapunkat, amely több csatlakozóval rendelkezik a két pozícióérzékelő és a fékérzékelők számára.
Mechanikai integráció
Gyakran előfordul, hogy az elektronikát egy nagyobb projektben használják, ezért fontos megfontolni annak integrációját is. Az érzékelő PCB beszerelésénél figyelembe kell venni, hogy a forgó potenciométer a pedálok tengelyéhez igazodjon, ezért azokat a rögzítőfuratok közepéhez kell állítani. A jelátalakító PCB és az érzékelő szétválasztása pedig lehetővé teszi a nyomtatott áramköri lapok egyszerű integrálását a pedáldobozba, hogy csak egy mikrokontrollerre legyen szükségünk.
Tehát, amikor legközelebb gyorsít, ne feledkezzen meg a színfalak mögött dolgozó láthatatlan hősről, az APPS-ről, ugyanis az hangszereli a harmonikus vezetési élményt, mind cirkálás, mind pedig előzés közben.
További információkért látogasson el a VUB Racing weboldalára.
A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.