A University Racing Eindhoven (URE) az Eindhoveni Műszaki Egyetem diákcsapata, amely 2003-ban lett alapítva, így több mint 20 éve végzi tevékenységét. A Formula Student versenyein egy kb. 75 fős, 7 főállású és 68 részmunkaidős hallgatóból álló csapattal veszünk részt. A csapat elsődleges célja a jövő mérnökeinek képzése, valamint egy teljesen elektromos és autonóm versenyautó megépítése.
Az URE17 típussal egy megbízható autó elérése volt a cél, mely során a súlycsökkentésre és a burkolatra is nagy hangsúlyt fektettünk. Sikerült az összes alkatrészt beilleszteni a monocoque vázszerkezetünkbe, és a versenyszezon során egy versenyzővel sikerült minden eseményen részt venni!
Az URE17 dióhéjban
Tavaly elég sok probléma merült fel az új hajtásláncunkkal kapcsolatban, amely új motorokból és egy új motorvezérlőből állt. Idén sikerült megoldanunk ezeket a problémákat, aminek eredményeképpen a korábbi autónkhoz képest nagy teljesítményt tudtunk elérni. Az aerodinamikai csomagon is változtattunk egy kicsit, amiből az első szárny a fő változás. Újdonság idén az általunk gyártott DC/DC átalakító is. Ez azt jelenti, hogy a kisfeszültségű rendszerünk egyes részeit a nagyfeszültségű akkumulátorunkkal tudjuk táplálni, ahelyett, hogy csak egy kisfeszültségű akkumulátort használnánk.
Idén az Eurocircuits gyors prototípusgyártásának köszönhetően rengeteg nyomtatott áramköri lapot tudtunk tesztelni a végleges verzió elkészítése előtt. Mindössze néhány napot vett igénybe, amíg a nyomtatott áramköri lap megérkezett. Ez azt jelenti, hogy viszonylag gyorsan tesztelhettük az összes funkciót. Néhány alumínium fémhordozóra (IMS) gyártott nyomtatott áramköri lapot is használtunk FR-4 helyett, elsősorban az IMS azon hasznos tulajdonsága miatt, hogy kiváló hőelvezető képességgel rendelkezik. Például a biztosítékdobozunk magasoldali kapcsolókból állt, amelyek sok hőt termeltek. Az IMS PCB használatával sokkal jobb eredményt tudtunk elérni, amely biztosította, hogy az áramköreink hőmérséklete megfelelő maradjon.


Kompetitív szezon
Mivel az URE17 a korábbi autóinkhoz hasonlóan konvertibilis koncepcióval rendelkezik, mind az elektromos, mind a vezető nélküli versenyeken részt vehet. Idén három nagy Formula Student versenyen is indultunk. Nevezetesen a Formula Student Netherlands (FSN), a Formula Student Germany (FSG) és a Formula Student Spain (FSEast) versenyeken. Az FSN versenyen az 5. helyen, az FSEast versenyen a 13. helyen, az FSG versenyen pedig szintén a 13. helyen végeztünk. Sajnos az FSN és az FSG állóképességi versenyeken kisebb biztonságkritikus hibák miatt kizártak minket, ami megakadályozta, hogy a 13., illetve az 5. helyen végezzünk. A teljesítmény azonban elég ígéretesnek tűnik!
Előretekintés
Idén sikerült egy megbízható és gyors autót építenünk. Ez azt jelenti, hogy van egy szép tesztelési platformunk a jövőre nézve. A következő autó is sok olyan funkciót fog tartalmazni, mint az előző autónk, az autó hangolására fordított tesztidő növelése érdekében. Azonban az új, saját fejlesztésű motorvezérlőnket is implementálni fogjuk. A University Racing Eindhoven már nagyon várja az előtte álló kihívásokat, és gondoskodunk arról, hogy a következő szezonban még versenyképesebb autóval mutatkozhassunk be.
További információkért látogasson el a University Racing Eindhoven weboldalára!
A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.