A Formula Student Team Delft már több mint két évtizede építi kategóriájának élvonalbeli versenyautóit. Ahhoz, hogy tovább növeljük teljesítményünket, saját fejlesztésű nyomtatott áramköri lapokat integrálunk autóinkba. Csapatunk szenvedélye a gyors és kiváló minőségű versenyautók építésében rejlik, és eltökélt szándékunk a mérnöki lehetőségek határainak feszegetése. Ebben elengedhetetlen megbízható partnerünk, az Eurocircuits támogatása.
Célunk, hogy új autónk, a DUT24 motorvezérlő rendszere felülmúlja az iparág legfejlettebb megoldásait. A motorvezérlő rendszerünk moduláris kialakítása lehetőséget biztosít számunkra, hogy minden egyes alkotóelemet külön teszteljünk és fejlesszünk, miközben kompatibilis marad a korábbi motorvezérlőinkkel is. Ezáltal jelentősen javul a tesztelési folyamat, hiszen a különálló modulok vizsgálata lényegesen kevesebb időt igényel, mint a teljes rendszeré. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk az alacsony feszültségű vezérlőpanelünket, valamint a továbbfejlesztett magasfeszültségű motorvezérlőnket.
A DUT24 alacsony feszültségű motorvezérlője
Az alacsony feszültségű nyomtatott áramköri lapunk a motorvezérlő rendszerünk “agyaként” működik. Olyan bemeneti jeleket kezel, mint a nyomaték célértéke, a motor szöge, a motor hőmérséklete, valamint a nagyfeszültségű áram, majd ezek alapján elvégzi a szükséges számításokat és biztonsági ellenőrzéseket. Az impulzusszélesség-moduláció (PWM) segítségével kimeneti jelet biztosít a fázisokhoz, ami elengedhetetlen az inverterek működéséhez. Az alacsony feszültségű nyomtatott áramköri lapunk legújabb változatát SD-kártya foglalattal és további jelkimenetekkel láttuk el az egyszerűbb adatgyűjtés érdekében, melyek szoftverfejlesztéshez lesznek felhasználva.
A DUT24 magasfeszültségű áramútja
Ez a nyomtatott áramköri lap az invertereken keresztül kapcsolja össze az akkumulátor egyenáramú kimenetét a háromfázisú motor bemeneteivel. Mint minden más nyomtatott áramköri lapunk esetében, itt is szigorú előírások vonatkoznak a vezetők szélességére és távolságára. A legújabb fejlesztéseink során marásokkal növeltük a feszültségcsatlakozók közötti távolságot, valamint kisebb szűrőkondenzátorokat alkalmaztunk a teljes rendszer méretének csökkentése érdekében.
Ezúton is szeretnénk megköszönni az Eurocircuits támogatását legújabb versenyautónk, a DUT24 elektromos rendszerének fejlesztésében.
További információkért látogasson el a TU Delft weboldalára.
A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.