A PWR Racing Team több, mint egy tudományos klub vagy Formula Student csapat. A jövő mérnökeinek közösségeként folyamatosan fejlődünk, új kihívásokat keresünk, és közös erővel dolgozunk céljaink megvalósításán.
Csapatunk immár 15 éve gyarapodik létszámban és tudásban egyaránt. A fejlesztéseinkbe fektetett kemény munka eddig 15 autó megépítését eredményezte. Ezek közül 12 belső égésű motorral, 3 pedig elektromos hajtással rendelkezik. A fejlődés azonban nem áll meg, jelenleg legújabb, RT15e nevű versenyautónkon dolgozunk. Ez egy rendkívül fontos projekt számunkra, hiszen megteremti az alapot az elsőkerék-hajtás jövőbeni bevezetéséhez.
Minden új projekt lehetőséget ad képességeink és járművünk továbbfejlesztésére. Csapatunk a jobb eredmények érdekében folyamatos újításokat valósít meg. Az egyik legfontosabb innováció, amit a következő években szeretnénk bevezetni, a négykerék-meghajtás. Ez kulcsfontosságú, hiszen jelentősen növeli majd autónk teljesítményét, és erősíti pozíciónkat a Formula Student világában.
Mérnökeink előtt hatalmas műszaki kihívás áll. Egy ilyen innováció teljesen új megközelítést igényel a hajtáslánc és a hajtásrendszerek tervezésében, valamint a jármű tömegének optimalizálásában.
Bár a megvalósításig még hosszú út áll előttünk, számunkra ez kivételes lehetőséget jelent értékes tapasztalatok gyűjtésére. A projektben részt vevő hallgatók nemcsak szakmai tudásukat és mérnöki készségeiket fejlesztik, hanem megtanulnak hatékony megoldásokat találni összetett tervezési kihívásokra is. A csapatmunka kulcsfontosságú, különösen a tervezési fázisban, hiszen minden alkatrésznek összehangoltan kell működnie. A hibák elkerülése érdekében minden ötletet és módosítást egyeztetünk. Minden csapattag egyedi módon járul hozzá a jármű megépítéséhez, így lehetőségünk van egymástól tanulni és együtt fejlődni. Ez a szemlélet nemcsak a csapat egészét erősíti, hanem tagjaink jövőbeli karrierjét is.
Terveink nem csupán a hajtásrendszerek fejlesztésére korlátozódnak, célunk a teljes jármű konstrukciójának folyamatos tökéletesítése. Az előttünk álló kihívásokat, valamint az elmúlt szezon tapasztalatait figyelembe véve elsődleges célunk az autó megbízhatóságának növelése. A motor teljesítményének optimalizálásához 600V-ra emeljük az akkumulátor feszültségét, valamint továbbfejlesztjük a hűtőrendszert. Ezek az újítások jelentősen javítják majd az autó működését, és lehetővé teszik, hogy még jobb eredményeket érjünk el a versenypályán.
Idén a PCB-fejlesztések középpontjában saját tervezésű akkumulátor-vezérlő rendszerünk (Battery Management System – BMS) áll. A fejlesztést egy kisfeszültségű akkumulátorhoz készült verzióval indítjuk, amelyet egy szintén saját fejlesztésű kisfeszültségű akkumulátorral együtt alkalmazunk. Ez a projekt mérföldkőnek számít számunkra, hiszen egyszerre növeli technológiai függetlenségünket és erősíti a házon belüli mérnöki kompetenciákat.
Elsődleges célunk, hogy a BMS teljes mértékben megfeleljen a versenyszabályzat előírásainak, miközben megbízhatóságban és teljesítményben eléri a kereskedelmi forgalomban kapható rendszerek szintjét. Mivel különös figyelmet fordítunk a biztonságra, minden védelmi és felügyeleti funkciónak, bármilyen körülmények között maximális megbízhatósággal kell működnie.
Ez a fejlesztés szolgál majd alapul a BMS jövőbeli verzióinak számára, amelyek a későbbiekben nagyfeszültségű alkalmazásokhoz is skálázhatók lesznek. Hosszú távon egy robusztus, biztonságos és teljes mértékben testreszabott energiagazdálkodási-rendszert kívánunk létrehozni, amely tökéletesen igazodik járműveink igényeihez.
További információkért látogasson el a PWR Racing Team weboldalára.
A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.