Hyperloop UPV – Eurocircuits
Képzelje el, hogy egy vonatszerű kapszulában utazik, amely hihetetlenül alacsony nyomáson 1000 km/h sebességgel lebeg egy csőben. Filmbeillőnek tűnik, azonban Hyperloop UPV nevű csapatunk valóban ezen dolgozik.
A Valenciai Műszaki Egyetem 50 diákjából álló multidiszciplináris csapatunk ezt a forradalmi technológiát fejleszti. Minden évben tervezünk és építünk egy hiperhurok járművet a European Hyperloop Week nevű nemzetközi versenyre, amely idén Zürichben kerül megrendezésre.
Minden szezon elején számot vetünk magunkkal, illetve átgondoljuk milyen irányba szeretnénk továbbhaladni, ezek alapján pedig új célokat tűzünk ki. Például továbbra is fontosnak tartjuk a skálázhatóság fejlesztését, illetve idén bevezetjük a túlnyomásos kabinokat is. Emellett az innováció és a hatékonyság jegyében egy sokkal erősebb, új motor kifejlesztésén is dolgozunk.
Az elektromos és elektronikus alkatrészek létfontosságúak egy ilyen jármű számára. Az elmúlt évek során mintegy 7.210 alkatrészt ültettünk be kézi forrasztással.
Két évvel ezelőtt, a H7-tel elsőként vittünk olyan járművet a versenyre, amely valóban képes volt lebegni, anélkül, hogy bármihez hozzáért volna. Jelenleg, a H9 fejlesztése során továbbra is az innovációra törekszünk, többek között egy hatékonyabb lebegésvezérlés kifejlesztésével.
Ezt az Eurocircuits segítségével fogjuk megvalósítani, akik már számos nyomtatott áramköri lapot biztosítottak számunkra. Ezek közül külön kiemelnénk a lebegésvezérlő egységet (LCU – Levitation Control Unit):
Az LCU vezérli a jármű lebegtető rendszerét, 10 lebegtetőegységet felügyelve. Ennek érdekében 40 PWM jelet kezel, valamint több mint 30 érzékelőről gyűjt adatokat. Továbbá rendelkezik Ethernet, SPI és CAN FD kommunikációval is.
Ezen felül az LCU 10 tekercs összes lehetséges felügyeleti változóját is ellenőrzi. A távolságérzékelőktől kapott információk alapján kiszámítja a jármű helyzetét a csőben, és az egyes tekercsek áramellátását úgy szabályozza, hogy a lehető leggyorsabban korrigálja az esetleges zavarokat. Emellett kiszámítja a legoptimálisabb lebegési távolságokat is annak érdekében, hogy minimális fogyasztással növelje a jármű hatékonyságát.
A PCB megfelelő működéséhez számos feltételnek kell teljesülnie. Mivel ez egy nagyon nagy méretű nyomtatott áramköri lap, két mikrokontrollerre van szüksége, hogy képes legyen leolvasni és vezérelni az összes érzékelőt és aktuátort. Emellett impedancia-szabályozás is szükséges a nagyfrekvenciás protokollok, például az Ethernet megfelelően működéséhez. Ezért, hogy minden csatornát megfelelően tudjon kezelni, egy 6 rétegű rétegfelépítést választottunk.
Az Eurocircuits támogatásának köszönhetően járművünk kiváló minőségű nyomtatott áramköri lapokkal rendelkezik, amelyek lehetővé teszik számunkra a folyamatos innovációt és céljaink megvalósítását. Nagyon hálásak vagyunk, hogy velük dolgozhatunk, és izgatottan várjuk a további együttműködést!
További információkért látogasson el a Hyperloop UPV weboldalára.
A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.