Eurocircuits FST Lisboa Partnerség
A 2022/2023-as szezonban az FST Lisboa megépítette az FST12 prototípust, egy teljesen elektromos önvezető versenyautót, ami három nemzetközi versenyen mérettette meg magát: FSPortugal, FSSpain és FSGermany.
Az FST Lisboa kiváló eredményeket ért el a vezető nélküli kategóriában, megszerezve az FSPortugal 1., az FSSpain 1. és a FSGermany 3. helyezését. Az EV kategóriában a csapat az FSPortugal 1., az FSSpain 2. és az FSGermany 9. helyén végzett.
Ezek az eredmények nemcsak a csapat évek óta tartó fejlődését tükrözik, hanem mindenekelőtt az innováció iránti elkötelezettségét és ambícióját, ami a csapat történetének legmegbízhatóbb autóját eredményezte. Az Eurocircuits hatalmas szerepet játszott ennek elérésében az FST12 nyomtatott áramköri lapjainak kizárólagos gyártójaként.
Íme egy példa az elektronikai csapatunk által az FST12 szezonban tervezett nyomtatott áramköri lapra, ami az Eurocircuits támogatásával készült el:
RPi Sidekick
Az olyan nagy teljesítményű és kompakt számítógépek, mint a Raspberry Pi, lehetőséget biztosítanak számunkra a nagyobb teljesítményű szoftverek futtatásához. Ugyanakkor, mivel a CAN a fő kommunikációs rendszerünk, ez alapvetően nem képes a többi autómodulunkkal kommunikálni. Ezért terveztünk egy Raspberry Pi pajzsot, amely lehetővé teszi a CAN-adatok fogadását és küldését a Raspberry Pi modulunkról.
Ehhez az SPI-t át kell alakítanunk CAN-re, amire ez a PCB szolgál. Ez egy kompakt kialakítást eredményez, ami nem veszélyezteti a főmodul footprintjét.
Az MCU, ami az RPi sidekicket hajtja, egy 16 bites, 1 magos Microchip MCU a dsPIC33EP sorozatból, ami bőven elég ahhoz, hogy ellássa azokat a feladatokat, amikre ezt a nyomtatott áramköri lapot terveztük.
A PCB hátulján helyezkednek el az SPI-S2C átalakító csatornáink, ahol minden csatorna egy CAN-vezérlő SPI interfésszel, egy CAN-busz adó-vevővel és az ezekhez az IC-khez szükséges perifériákkal rendelkezik. Az RPi Sidekicknek négy CAN-kábelre van kapacitása.
Az SPI/CAN interfész mellett ez a PCB négy analóg csatornával is rendelkezik, amik bármikor hasznunkra válhatnak.
Hozzájárul a kompakt kialakításhoz, hogy az RPi-t is képes táplálni, így ehhez nincs szükség USB-re. Erre a célra a PCB egy 5V-os DCDC-vel van felszerelve, ami akár 25W-ot is képes biztosítani.
Az Eurocircuits együttműködésnek köszönhetően a nyomtatott áramköri lapjaink az egész szezon alatt rendkívül megbízhatóan működtek. Tekintve, hogy versenyautóban használjuk őket, komoly környezeti igénybevételnek vannak kitéve, ami tanúsítja a kiváló gyártási minőségüket.
Ez a partnerség lehetővé tette számunkra, hogy finomabb rajzolatokat tervezzünk, ami a korábbi prototípusainkhoz képest 60%-kal csökkentette a nyomtatott áramköri lapjaink rajzolatát.
Az Eurocircuits kiemelkedő átfutási idejének köszönhetően a szezonunk még úgy sem került veszélybe, hogy a tervünk többszöri módosítást igényelt.
Mivel a csapat eddigi legmegbízhatóbb elektromos versenyautójával rendelkezünk, jövőre az elektronikai felépítés 90%-át megtartjuk, és a szenzorok, valamint a szenzoradatok fejlesztésére koncentrálunk. Ehhez továbbra is számítunk az Eurocircuits támogatására, hogy az elektronikát illetően ismét egy megbízható és robusztus versenyautót tudhassunk magunkénak.
További információkért látogasson el a FST Lisboa weboldalára.
A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.