Az elmúlt szezonban az FS Vitoria csapata elsősorban az előző versenyautó hatékonyságának javítására összpontosított, mivel ez volt a V02 legnagyobb hiányossága. A jármű megbízhatóságának fejlesztésében az elektromos és a hajtáslánc részlegek kulcsszerepet játszottak. Célunk egy robusztusabb elektronika megalkotása, valamint a sebességváltó fogaskerék-kezelőinek cseréje volt a használat közbeni kopás minimalizálása érdekében. A többi részlegünk a jármű viselkedésének mélyebb megértésére koncentrált, valamint elkezdett megtervezni egy jelentős változtatásokat tartalmazó új iterációt. Ezzel az volt a célunk, hogy az idei vagy a következő szezon végére „Bizkor” nevű autónknak méltó utódja szülessen.
A fejlesztési munka mellett nagy hangsúlyt fektettünk a fiatalabb csapattagok úgynevezett „vetélkedőkre” történő felkészítésére, amelyek a januári vizsgaidőszakban a versenyekre való beugró vizsgaként szolgálnak. Erőfeszítéseink meghozták gyümölcsüket, mivel csapatunk történetének legjobb eredményét értük el, és kvalifikáltuk magunkat az FSPortugal, FSAustria, FSSpain, FSFrance, FSUK, FSRomania, FSIndia, és FSGermany versenyekre.
A számos lehetőség közül válogatva végül három verseny mellett döntöttünk. Elsőként a Formula Student egy ikonikus versenyén, a Formula Student IMECHE (FSUK) futamán álltunk rajthoz, amely a legendás Silverstone pályán, az autósport szülőhelyén került megrendezésre.
Ez a verseny nem volt ismeretlen számunkra, hiszen korábban már mind a „Concept Class”, mind az „FS Class” kategóriában megmérettettük magunkat. Az idei év azonban kiemelkedően sikeres volt, mivel bejutottunk az „Engineering Design Event” döntőjébe, ahol a jármű tervezését mérnöki szempontok alapján értékelik. Itt öt másik, lényegesen tapasztaltabb csapat mellett álltunk helyt, és végül az 56 induló közül a 6. helyen végeztünk az elektromos kategóriában.
Ezen kívül elnyertük a „Legjobb újonc” díjat is, amelyet a legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtó új csapat kap meg. Ez hatalmas elismerés számunkra, hiszen fiatal csapatként, korlátozott tapasztalatunk ellenére is rekordidő alatt sikerült versenyképes autót építenünk. Ezen a versenyen az alábbi eredményeket értük el:
- Design: 6/56
- Cost & Manufacturing: 16/56
- Business Plan: 41/53
- Összesített: 19/56
Következő versenyünk helyszínéül a helyi Montmeló történelmi pályáját választottuk, amely nemzeti versenyünknek ad otthont. Számunkra ez kihagyhatatlan esemény, hiszen lehetőséget biztosít arra, hogy kapcsolatot építsünk a folyamatosan növekvő spanyol csapatokkal.
Sajnos néhány váratlan probléma következtében az eredményeink nem voltak figyelemre méltóak:
- Design: 11/55
- Cost & Manufacturing: 15/55
- Business Plan: 55/55
- Összesített: 18/25
A szezon legnagyobb mérföldköve azonban kétségkívül az volt, hogy az esemény történetében az első baszk csapatként sikerült kvalifikálnunk a német versenyre.
Ezt az egész kategória legmagasabb szintű versenyeként tartják számon, így a nevezési vizsgák is itt a legnehezebbek. Ebből kifolyólag csapatunk számára már önmagában az is egy győzelem volt, hogy sikeresen felkészültünk, és elindulhattunk a futamon.
A verseny magas szintű követelményei és a Katalóniában tapasztalt kihívások miatt nem voltunk magabiztosak, hogy valóban versenyképesek lehetünk, ami végül be is igazolódott.
Ettől függetlenül a zsűritől és a világklasszis csapatoktól szerzett tudás felbecsülhetetlen értékű volt számunkra. Rengeteg inspirációval és új ötlettel láttak el bennünket a jelenleg fejlesztés alatt álló autónk megtervezéséhez. Bár ezen a versenyen nem értünk el jó eredményeket, a bírák és a tapasztaltabb csapatok visszajelzései megerősítettek minket, hogy jó úton járunk. Büszkék vagyunk arra, amit ilyen rövid időn belül elértünk.
Ez hatalmas lendületet adott nekünk, hiszen bár nem pontokkal, de a nálunk sokkal tapasztaltabb Formula Student csapatok és szakemberek visszajelzéseikkel elismerték kemény munkánkat és elhivatottságunkat.
A versenyen a következő eredményeket értük el:
Egy Formula Student csapat számára egy új szezon kezdete mindig különleges pillanat. Egy intenzív nyár után, amely során három versenyen is megmérettettük magunkat (FS UK, FS Spain és FS Germany), most megkezdjük a felkészülést a következő szezonra, amikor egy teljesen új versenyautót tervezünk és építünk.
Egy tanulságos szezont követően, amely során FS Germany versenyen való részvételünkkel rengeteg tapasztalatra tettünk szert, elkezdtük meghatározni a 24-25-ös projektünket. Az autónk alváza egy új geometriával teljesen megújul, lehetővé téve a hatékonyabb és gyorsabb működést. Nem csupán szerkezeti, hanem dinamikai szempontból is jelentős fejlesztésekre készülünk. A teljes felfüggesztési rendszert átalakítjuk egy 10 colos kerék beépítéséhez, ami egy jobban vezethető és stabilabb autót fog eredményezni.
A legfontosabb célunk az autónk elektromos rendszerének fejlesztésével kapcsolatos. Egy teljesen új akkumulátorcsomagot tervezünk, amely egy kisebb, könnyebb és megbízhatóbb rendszert fog eredményezni. Emellett az összes elektronikus rendszerünk új topológiát kap a hatékony karbantartás és megfelelő működés érdekében. Ebben az Eurocircuits a gyors és kiváló minőségű PCB gyártásának köszönhetően kulcsfontosságú támogatást nyújt számunkra.
A versenyzést illetően célunk a folyamatos fejlődés, valamint versenyautónk teljesítményének növelése. Izgalmas szezon előtt állunk, tele ambiciózus célokkal, de ez számunkra nem újdonság. Ezt bizonyítja az is, hogy bejutottunk a Design Event döntőjébe, valamint megkaptuk az FS UK Legjobb újoncnak járó díját is.
Kövessenek minket, mivel ebben a szezonban is nagy dolgokra készülünk!
További információkért látogasson el a FS Vitoria weboldalára.
A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.