TU DElft - DUT 23 - Blog Banner

A Formula Student Team Delft építi a DUT23-at

A Formula Student Team Delft több mint 22 éve képzi a motivált mérnököket egy gyors, jól érthető autó megépítésének eszközével és a benne rejlő lehetőségek teljes kiaknázásával. Több mint 2 évtizeddel ezelőtt a csapat belsőégésű versenyautók építésével kezdte. A csapat 2011-ben azonban a DUT11-gyel áttért az elektromos autókra, és három egymást követő évben megnyerte a Formula Student Germany (FSG) versenyét. Az elmúlt évek során az autó önvezető képességét is fejlesztettük, és a legújabb konstrukcióval, a DUT23-mal reméljük, hogy mind önvezetéssel, mind manuális vezetéssel képesek leszünk újabb győzelmet aratni az FSG versenyén. Ezt a fáradságos, de nem kevésbé gyümölcsöző utat minden évben a csapat megbízható szponzorai támogatják, akik közül az Eurocircuits az elmúlt években kulcsfontosságú szerepet töltött be.
Az Eurocircuits olyan nyomtatott áramköri lapok gyártásában segít a csapatnak, amelyek az autó elektronikai rendszerét szabályozzák. Minden évben valamennyi nyomtatott áramköri lap esetében két változat kerül legyártásra tesztelés céljából, ahol az első változatból származó fejlesztések beépítésre kerülnek a második változatba. A végleges nyomtatott áramköri lapok, amelyek az autóban felhasználásra kerülnek, a második verzió tesztelése után készülnek el. Az Eurocircuits-nek köszönhetően a csapat szigorú feltételek mellett tesztelheti a PCB kialakításának minden apró részletét, így biztosítva az autó megbízható elektronikai teljesítményét a versenyek során.
TU-Deflt-DUT23-Teamfoto-Web

Akkumulátor-kezelő rendszer

Az autóba kerülő egyik PCB az akkumulátor-kezelő rendszer (Accumulator Management System), vagy röviden AMS. Ez a PCB kezeli az autó nagyfeszültségű akkumulátorcsomagját azáltal, hogy folyamatosan, valós időben figyeli annak hőmérsékletét, feszültségét és áramerősségét, illetve gondoskodik arról, hogy ezek az értékek egy bizonyos tűrésen belül maradjanak. Idén a nagyfeszültségű mérés megfelelő szigetelésének biztosítása érdekében a csapat az STM32 mikrokontrollerben lévő szigma-delta moduláló szűrőt használja, míg az áramerősség mérése egy hall-effektusú érzékelőn keresztül történik. A feszültség- és áramerősség mérésének ez a kombinációja kiküszöböli a külső érzékelők használatát, ezáltal súlyt és helyet takarít meg, miközben optimális megfelelést biztosít a versenyszabályoknak.

TU-Delft-DUT23-AMS-Altium-Render-WebTU-Delft-DUT23-AMS-Front-WebTU-Delft-DUT23-AMS-Rear-Web

TU Deflt - DUT23 - Logo

További információkért látogasson el a Formula Student Team Delft weboldalára!

A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.

Értesüljön legfrissebb híreinkről elsőként! Kövessen minket!