Electric Racing Miskolc
Az Electric Racing Miskolc egy diákszervezet a Miskolci Egyetemen, aminek célja egy elektromos formula-típusú versenyautó tervezése és építése, mellyel világszerte versenyzünk egyetemi csapatok ellen.
Körülbelül 2 évvel ezelőtt belevágtunk az első teljesen elektromos versenyautó projektünkbe. Az idei szezonra a célunk egy teljesen működőképes, versenyre kész jármű elkészítése. A szezonunk kiemelt eseményei közé tartozik az FS East és az FS Easter.
Az áramkör tartalmaz egy 16-pozíciós enkódert, valamint a jelinterferencia minimalizálása érdekében egy debouncer áramkört. A gombok teljesen testre szabhatóak, lehetővé téve a különböző vezetői preferenciákon alapuló beállításokat.
Ezenkívül a rendszer hét LED-et és azok vezérlőáramkörét tartalmazza, amelyek a hibajelzést biztosítják. Kritikus probléma esetén a LED-ek pirosan világítanak, míg a narancssárga fény kevésbé súlyos hibát jelez.
AMS
Az akkumulátor-kezelő rendszer (továbbiakban AMS) felelős a szegmensek és a benne lévő cellák felügyeletéért és biztonságáért. A rendszerünk egy AMS Master vezérlőegységből és több AMS Slave modulból áll. Az akkumulátorban a szegmensekből 5 db található, szegmensenként 22S2P elrendezéssel, ami így összesen 465 Voltot biztosít a járműnek.
A passzív típusú AMS rendszernek több feladata is van, többek között monitorozni a cellák feszültségét és hőmérsékletét, illetve terhelés során biztosítani az egyenlő merítést a cellák között. Továbbá nem engedi olyan túlzottan magas kisülési feszültséggel terhelni a cellákat, ami maradandó kárt okozhat a rendszerben, töltés során pedig figyeli a cellák feszültségét és leállítja a töltési folyamatot amikor azok elérték a maximális feszültségi szintjüket. Ezenkívül tartalmaz még egy leállító áramkört, ami akkor lép életbe, ha nem sikerül feszültséget mérni az egyik cellában vagy valamelyik hőmérséklet szenzor meghibásodik, ezzel biztosítva az autó biztonságos leállítását.
Az autónkban, a Formula Student szabályzatainak megfelelően a kisfeszültségű áramkörök a vázhoz vannak földelve, a nagyfeszültségű rendszernek pedig ettől izoláltan kell működnie. Ennek megoldására ISO SPI-t (isolated serial peripheral interface) alkalmaztunk, ami azt jelenti, hogy a szegmensenkénti 4 db IC két vezetékkel van láncszerűen, ún. daisy chain-ben összekapcsolva és ezek a szegmensenként is egymással. Egy mikrovezérlő pedig ezen a rendszeren keresztül szerzi meg a mért adatokat, és amikor szükséges, elvégzi a terhelés balanszolását.
Ez a megoldás számunkra nagy sebességű kommunikációt tesz lehetővé a szegmensekkel és csökkenti a szükséges vezetékek számát.
Ezeknek a kiemelt fontosságú nyomtatott áramköri lapoknak a gyors, kiváló minőségű gyártása, valamint gyors szállítása az Eurocircuits csapatával való együttműködésünk nélkül nem valósulhatott volna meg.
Ebben az évben az Eurocircuits-szel való partnerségünk kulcsfontosságú volt, mivel lehetővé tették számunkra, hogy a nyomtatott áramköri terveket gyorsan, kiváló minőségű gyártással és gyors szállítással készítsük el. Támogatásuk kulcsfontosságú tényező volt az előrehaladásunkban, és bízunk ennek az együttműködésnek a folytatásában a jövőre tekintve.
További információkért látogasson el az Electric Racing Miskolc weboldalára.