A CURE Mannheim e.V., a DHBW Mannheim formulaversenyző diákcsapata idén is sikeresen megvalósította célját, egy autonóm, elektromos versenyautó fejlesztésével és megépítésével. Ebben fontos partner volt az Eurocircuits, akik kiváló minőségű nyomtatott áramköri lapokkal és stencilekkel támogattak minket.
A CM-22x versenyautónkhoz, amelyet Emmának neveztünk el, az elektromos rendszer nagy részét újra kellett terveznünk a alkatrészellátási láncban fennálló problémák és bizonyos elektronikai alkatrészek korlátozott elérhetősége miatt. Ehhez időben kiszállított, robusztus nyomtatott áramköri lapokra volt szükség, hogy a prototípusok hibáit még az üzembe helyezés előtt felismerhessük és kijavíthassuk. Az Eurocircuits kifogástalan minőségű és megbízható nyomtatott áramköri lapjai, illetve stenciljei nagyban megkönnyítették a munkánkat, a gyors átfutás pedig lehetővé tette számunkra, hogy prototípusainkat az elektromos rendszerünk fejlesztésének korai szakaszában teszteljük és javítsuk. Ennek köszönhetően a hibákat teljes mértékben ki tudtuk zárni.
A biztonsági rendszerek képezik elektromos rendszerünk legfontosabb részeit, amelyek védik a pilótákat, illetve a járművön dolgozó többi személyt. A hibázás lehetősége itt nem megengedett, ezért nagyon hálásak vagyunk, hogy az Eurocircuits olyan partnerünk, aki nagy figyelmet fordít termékei minőségére. Biztonsági rendszerünk több részből áll. A Tractive System Active System (TSAS) érzékeli, ha magas feszültség érkezik az akkumulátorunktól a motorokhoz és az inverterekhez. A lekapcsoló egység, amennyiben szükséges, azonnal leválasztja a magasfeszültséget a motorokról és az inverterekről, vagy abban az esetben, ha a jármű három vészleállító kapcsolója közül az egyik aktiválódik. Továbbá a fékrendszer plauzibilitási eszköze lehetővé teszi a járművezető számára, hogy a keze használata nélkül, a fék- és a gázpedál egyidejű lenyomásával lekapcsolja a nagyfeszültséget a motorokról és az inverterekről. Az akkumulátor-kezelő rendszerünk szintén fontos szerepet játszik járművünk biztonságában, mivel felügyeli a nagyfeszültségű akkumulátorunkban lévő egyes akkumulátorcellákat, és így megakadályozza a rövidzárlatokat, a túlmelegedést és a túltöltést.
Különösen büszkék vagyunk a telemetriai vezérlőegységünkre (TCU). Az elmúlt szezonban fejlesztettük ki, gyártottuk le és helyeztük üzembe ezt az egységet először. Az (élő) telemetriai adatok kulcsfontosságúak a jövőbeli versenyautóink fejlesztéséhez és tökéletesítéséhez. Pontosan erről az adatgyűjtésről, annak tárolásáról, feldolgozásáról és továbbításáról gondoskodik a TCU.
Emmával összesen négy versenyen vettünk részt Európa-szerte. Svájcban, Ausztriában a Red Bull Ringen, Magyarországon a Hungaroringen és Németországban a Hockenheimringen versenyezhettünk más csapatokkal. Minden versenyen sikeresen átmentünk a műszaki vizsgákon, ami mutatója, hogy egy biztonságos, a szabályoknak megfelelő járművet építettünk. Ez lehetőséget adott arra, hogy dinamikus szakágakban is részt vegyünk, ahol az Emma más elektromos járművekkel versenyezhetett. A 21/22-es szezonban nagyon kielégítő eredményeket tudtunk elérni, és a járműkoncepció továbbfejlesztésével várhatóan a mostani szezonban is folytathatjuk ezeket a sikereket.
Szeretnénk köszönetet mondani az Eurocircuits-nek az együttműködésért, akikre a későbbiekben is megbízható partnerként támaszkodunk a nyomtatott áramköri lapok és stencilek gyártásában.
További információkért látogasson el a Cure Mannheim weboldalára!
A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.