A projektév végéhez közeledve a svájci Cellsius csapata büszkén mutatja be jelentős előrelépéseit a Lightwing AC4 kétüléses repülőgép hidrogén-akkumulátoros-hibrid hajtásláncának fejlesztése terén.
Ami az üzemanyagcellás rendszert illeti, kifejlesztettünk és megépítettünk egy külön hidrogén tesztelő eszközt, amelyben a teljes üzemanyagcellás rendszert tesztelhetjük. Végeztünk az alrendszer tesztekkel, amelyek során biztosítani tudtuk a rendszer integritását, továbbá a teljes körű tesztek is befejeződtek, amelyek során a rendszerünk sikeresen tudott akár 8 kW villamos energiát termelni.
A hajtáslánc elektronikai rendszerébe fektetett munkánk is hasonlóan sikerest. Moduláris akkumulátorunk egyes moduljait alaposan teszteltük, hogy biztosítsuk az akkumulátor integritását. Ezeket a modulokat a következő hetekben összekapcsoljuk a teljes akkumulátor kialakításához. Az Eurocircuits kiváló minőségű nyomtatott áramköri lapjainak köszönhetően véglegesítettük és alaposan teszteltük az akkumulátor-kezelő rendszert (BMS). A teljesítményelektronika részlegben is jelentős áttörést könyvelhettünk el. A saját fejlesztésű invertert beültetésre és tesztelésre került. Sikeresen meg tudtuk hajtani a motort akár 15kW-os teljesítménnyel, ami a maximális teljesítmény, amit a tesztberendezésünk biztosítani tud, és mint ilyen, készen áll arra, hogy a tesztelendő akkumulátorokkal kombinálva akár 80kW-os teljesítménnyel is teszteljük. A DC/DC-átalakítót, amely az üzemanyagcellás rendszer és az akkumulátor közötti kapcsolatot jelenti, sikerült beültetni, és az elkövetkező hetekben tesztelni fogjuk.
Alig várjuk, hogy tesztelhessük a fennmaradó alkatrészeket, és végre egyesíthessük az üzemanyagcellás rendszert a hajtáslánc többi részével.
További információkért látogasson el a Cellsius weboldalára!
A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.