CELLSIUS H2 - Blog Banner

A CELLSIUS, az ETH Zürich diákcsapata (14 gépész- és 2 villamosmérnök) egyéves projektbe kezdett a károsanyag-kibocsátás csökkentése és a fenntartható repülés népszerűsítése érdekében, amelynek célja egy hidrogén-akkumulátoros hibrid hajtáslánc fejlesztése egy könnyű repülőgéphez. A projekt be szeretné mutatni a hidrogén használhatóságát a hagyományos üzemanyag zöld alternatívájaként.

Célunk eléréséhez számos kihívást kell leküzdenünk. Az egyik ilyen a rendkívül összetett elektromos rendszer. Többek között a légcsavar forgatásához két teljesítményelektronikai rendszert kellett implementálni, nevezetesen egy DC/DC-átalakítót és egy invertert. E rendszerek vezérléséhez nyomtatott áramköri lapot kellett tervezni.

Az Eurocircuits által gyártott egyedi PCB a következő rendszereket valósítja meg:

  • Érzékelőadatok olvasása és feldolgozása
  • Inverter vektorvezérlése
  • DC/DC-átalakító PID-szabályozása
  • Kommunikáció a fő számítóegységgel CAN-en keresztül

CELLSIUS H2 - PCB

Projektünk utolsó lépései felé haladva biztosak vagyunk abban, hogy hidrogén-akkumulátoros hibrid hajtásláncunk bebizonyítja a hidrogén alkalmazhatóságát a hagyományos üzemanyagok zöld alternatívájaként, és megnyitja az utat a jövő fenntarthatóbb légiközlekedési ipara előtt. Reméljük, hogy munkánk másokat is inspirálni fog arra, hogy vállalják a fenntartható repülés kihívását, és ily módon együtt egy zöldebb, tisztább és fenntarthatóbb jövőt teremtünk mindannyiunk számára.

CELLSIUS - Logo Black Backgorund

További információkért látogasson el a CELLSIUS weboldalára!

A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.

Értesüljön legfrissebb híreinkről elsőként! Kövessen minket!