BERN RACING TEAM
Eurocircuits blog
A Berni Műszaki Egyetem Bern Racing Team csapata a 2024-es szezonban “Sajetta” nevű Formula Student versenyautóján dolgozott. A projekt kezdetétől számított mindössze 9 hónap elteltével, júniusban már bemutathattuk új autónkat szponzorainknak és családtagjainknak.
Az idei szezon fő célja a versenyautó teljesítményének növelése volt, miközben megőriztük annak megbízhatóságát. Az autó tömegének 20kg-ról történő lecsökkentésével, valamint a járműdinamikai fejlesztésekkel sikeresen növeltük a sebességet.
Emellett olyan vezérlő algoritmusokat is integráltunk, mint a kipörgésgátló és a töltöttségjelző, amelyek hozzájárultak az energiahatékonyság optimalizálásához. Ennek zökkenőmentes megvalósítása pedig az Eurocircuits kiváló minőségű nyomtatott áramköri lapjainak köszönhető.
Az idei szezonban a Sajetta négy Formula Student versenyen méretteti meg magát: FS Switzerland, FS East, FS Germany és FS Italy. Az alábbiakban visszatekintünk csapatunk első két versenyen nyújtott teljesítményére.
1 FS Switzerland
Az első nagy kihívás számunkra a hazai pályán rendezett FS Switzerland verseny volt július közepén.
A műszaki ellenőrzéseket könnyedén teljesítettük majd a Sajetta a Dinamikus versenyszámokban csillogtatta meg tudását, ahol a Skidpad során második, az Acceleration versenyszámban pedig a harmadik helyezést ért el!
Sajnálatos módon technikai problémákból kifolyólag az utolsó két dinamikus versenyszámot, az Autocross-t és az Endurance-t nem sikerült befejeznünk.
Ennek ellenére a verseny értékes tanulságokat hozott, amelyek hasznunkra váltak a következő megmérettetésekre való felkészülés során.
Összességében a 15 induló csapat közül az 5. helyen végeztünk, ami alátámasztja csapatunk alkalmazkodóképességét a nehéz és stresszes helyzetekben.
2 FS East
A második versenyünk, az FS East, mindössze másfél héttel a svájci után került megrendezésre Magyarországon.
A versenyt megelőzően néhány technikai probléma miatt az autónkat háromkerék-meghajtásúra kellett állítanunk. Ettől függetlenül elhatároztuk, hogy a kisebb hátrány ellenére is a lehető legjobb teljesítményt nyújtjuk.
A verseny remekül indult, minden technikai ellenőrzésen elsőre átmentünk, és mi voltunk az első elektromos csapat, akik Magyarországon pályára léphettek!
Az autónk még a meghibásodások ellenére is rendkívül jól szerepelt a dinamikus versenyszámokban, és 4,912 másodperccel megdöntötte korábbi Skipad rekordunkat! Az Acceleration és az Autocross versenyszámokban is jól teljesítettünk, mindkét kategóriában a legjobb 15 között végeztünk. Az Endurance során szintén jó időt vártunk, de sajnos a sebességváltó szivárgása miatt nem tudtuk befejezni a futamot. A tempónk és az akkumulátor-kezelésünk tökéletes volt, de ismét bebizonyosodott milyen kemény kihívás is ez a versenyszám.
Összességében ezt ismét egy sikeres eseményként éltük meg, ahol bizonyítottuk elkötelezettségünket, szenvedélyünket és gyorsaságunkat a pályán.
A versenyt követően az autót ismét összkerék-meghajtásúvá alakítottuk vissza, és a közelgő Formula Student versenyekre való felkészülés során a megbízhatóság fejlesztését, valamint az Endurance versenyszám teljesítését tűztük ki célul.
Ezúton szeretnénk ismét köszönetet mondani az Eurocircuits projektünkhöz nyújtott támogatásáért. Az általuk biztosított kiváló minőségű nyomtatott áramköri lapok döntő szerepet játszanak az autóink megbízhatóságának növelésében és sikereink elérésében.
További információkért látogasson el a Bern Racing weboldalára.
A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.