A 23/24-as szezonvégi beszámoló – GET racing TU Dortmund
A 23/24 szezonban a Dortmundi Műszaki Egyetem Formula Student Team GET csapata a célzott fejlesztéseknek köszönhetően számos versenyen kiváló teljesítményt nyújtott. A hónapokon át tartó intenzív munka után önvezető versenyautónk továbbfejlesztésével kiemelkedő helyezéseket értünk el a Formula Student Germany, Formula Student France és a Formula Student East versenyeken is.
Az idei szezon egyik legkülönlegesebb eredménye a Zeiss Real-time Video Processing Award elnyerése volt a Formula Student Germany versenyen. Ez a díj az önvezető rendszerünkbe integrált valós idejű képfeldolgozási megoldás megvalósítását ismeri el. A LiDAR-szenzor váratlan meghibásodását követően rövid időn belül továbbfejlesztettük a kizárólag kamerákon alapuló környezetérzékelést, lehetővé téve ezzel a pontos környezetfelismerést LiDAR nélkül is.
FS France
22km ismeretlen pályán, 1. hely! ©FSF Etienne Marquet
A Formula Student France verseny összesített tabelláján csapatunk 2. helyezést ért el. Ehhez az eredményhez jelentősen hozzájárult az Endurance, Efficiency, Skidpad és AutoCross versenyszámokban nyújtott következetes teljesítmény. Mindez jól tükrözi az FS224 műszaki stabilitását és rugalmasságát a manuális kategóriában.
A magyarországi Formula Student East versenyen az energiahatékonysági kategóriában a 3. helyen végeztünk. A vezetési stratégia célzott módosításával és az energiafogyasztás optimalizálásával jelentősen javítottuk a sebesség és a fogyasztás közötti arányt. Ez a hatékony kialakítás pedig nagyban hozzájárult a kategóriában elért kiváló helyezéshez.
Ezek a sikerek nem valósulhattak volna meg az Eurocircuits támogatása nélkül. Segítségükkel saját fejlesztésű elektronikai rendszereinket precízen és szakszerűen gyárthattuk le, ami kulcsfontosságú volt a járműtervezés során.
Különösen büszkék vagyunk az általunk fejlesztett bankkártya méretű akkumulátor-kezelő rendszerre (Battery Management System – BMS). Az Eurocircuits gyártási képességeinek köszönhetően továbbá össze tudtuk kapcsolni a járművezérlő egységünket (Vehicle Control Unit – VCU) a vezető nélküli PC-vel, rendkívül kompakt kialakítást eredményezve a járműben. Ezek az elektronikai innovációk döntő szerepet játszottak abban, hogy a FS224 a csapat történetének eddigi legfejlettebb versenyautójává váljon.
FS224 BMS
Járművezérlő egység önvezető PC-vel
További információkért látogasson el a GET Racing weboldalára.
A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.