A 2023-as szezonban a Milánói Műszaki Egyetem Dynamis PRC nevű Formula Student csapata, a fennállásának 20. évfordulóját ünnepelte. A DP15 a csapat negyedik elektromos járműve, és a harmadik, amelyet vezető nélküli rendszerrel szereltünk fel.
A szezonra kitűzött céljainkat világosan meghatároztuk:
- Tömegcsökkentés
- Fokozott megbízhatóság és diagnosztikai képesség
- Intenzívebb tesztelés – mind a tesztpadon, mind a pályán
A legjelentősebb változás a 13 colos Pirelli-abroncsokról a 10 colos Hoosier-abroncsokra való átállás volt. Ezzel az volt a célunk, hogy a teljesítményt a gumiabroncsok és a talaj közötti erőátvitel növelésével fokozzuk, miközben a jármű súlyát is csökkentettük. Ez, számos további módosítással együtt, közel 20 kg-os tömegcsökkentést eredményezett a prototípusnál.
Az elektronikai rendszer megbízhatóságának javítása és a diagnosztikai képesség fokozása két szorosan összefüggő célkitűzés volt. A kódírás strukturáltabb megközelítése, a valós idejű rádiótelemetria fejlesztése, valamint a hardver-in-the-loop technikák alkalmazásával végzett átfogó tesztelés mind döntő szerepet játszottak e célok megvalósításában. Ezenkívül megterveztük csapatunk első rádió- és Ethernet-hálózatát, amelyet az Eurocircuits által gyártott, eddigi legkisebb járművezérlő egységünkön (Vehicle Control Unit – VCU) valósítottunk meg.
A megbízhatóság növelésére irányuló törekvéseink kiterjedtebb pályatesztekhez vezettek, amelyek döntő szerepet játszottak az autó maximális teljesítményének elérésében.
A versenyszezon során csapatunk négy futamon vett részt, amelyek komoly kihívások elé állítottak minket, de az elért eredmények minden erőfeszítést megértek. Erősen kezdtünk Svájcban, ahol összesítésben a második helyet szereztük meg, miközben a Business Plan és Cost Event versenyszámokban győzelmet arattunk. Ausztriában a tervezésünk erősségét bizonyítva pedig kimagasló eredményeket értünk el a dinamikus versenyszámokban. Ezt követően a Cseh Köztársaságba utaztunk a szezon első vezető nélküli versenyére, ahol az elektromos kategóriában összesítésben harmadik, a vezető nélküli kategóriában pedig második helyezést értünk el, míg a Trackdrive versenyszámban győzedelmeskedtünk. A szezont Németországban zártuk, ahol az EV kategóriában, dinamikus versenyszámban az első dobogós helyezésünket szereztük meg. Itt az EV Skidpad versenyszámban második, a vezető nélküli kategória összesítésében pedig harmadik helyen végeztünk.
A csapat fejlődése figyelemre méltó, és jelentősen közelebb hozott minket az élmezőnyhöz. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a következő szezonban még tovább csökkentsük ezt a különbséget. Ennek érdekében jelentős fejlesztéseket tervezünk eszközölni a prototípusunkon, amelyek új kihívások elé állítanak majd minket.
További információkért látogasson el a Dynamis PRC weboldalára.
A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.