Unibo Motorsport Banner Blog

Az Unibo Motorsport, a Bolognai Egyetem versenycsapata jelenleg két Formula SAE prototípus, egy elektromos és egy hibrid modell tervezésén dolgozik. A 2009-ben alapított csapatunk idén ünnepli 15. évfordulóját, melyet a belsőégésű prototípusunk hibriddé alakításával szeretnénk különlegessé tenni. Emellett, elektromos járművünkkel három rangos európai versenyen is megmérettetjük magunkat: Formula Student Austria, Formula Student Spain és Formula Student Italy. Elsődleges célunk, hogy járművünk versenyképes és megbízható legyen, és ehhez az ambíciózus vállalkozáshoz az Eurocircuits jelentős támogatást nyújt.

Unibo Motorsport Racecar

BMSC (Battery Management System Controller)

Az akkumulátor-kezelő rendszer vezérlője versenyautónk legfontosabb nyomtatott áramköri lapja. Az akkumulátortartályban található rendszer célja az akkumulátor minden aspektusának felügyelete és vezérlése. Ez magában foglalja az akkumulátor-kezelő rendszerekkel való kommunikáció koordinálását, az akkumulátor járműhöz való csatlakoztatásának és leválasztásának kezelését, valamint az elektronikus vezérlőegységgel (ECU – Electronic Control Unit) történő kommunikációt a parancsok fogadására és diagnosztikai adatok küldésére.

BMS (Battery Management System)

Az akkumulátor-kezelő rendszer lapjai együttműködnek a BMSC-vel az akkumulátor egyes celláinak feszültségének és hőmérsékletének mérésében. Az adatokat közvetlenül az öt szegmensből nyerik, melyek mindegyikéhez egy külön BMS tartozik, majd ezeket ISO-SPI-kommunikációval daisy-chain konfigurációban továbbítják a BMSC részére. Az idei tervezés megfelel az új szabályoknak, mivel szegmensenként több cellát mér, így megbízhatóbb IC-vel rendelkezik.

BSPD (Brake System Plausibility Device)

A fékrendszer plauzibilitási eszköze a kikapcsoló áramkör fontos része. Ez biztonsági okokból leállítja az autó áramellátását, amennyiben a féket és a gázpedált egyszerre lenyomják. Az idei konstrukció megfelel a szabálykönyv előírásainak, valamint újításokat tartalmaz az érzékelők adatgyűjtésének megbízhatóbbá tétele érdekében.

Biztosítéktábla

A jármű összes kisfeszültségű biztosítékát tartalmazó biztosítéktábla új verziója egy mikrokontrollert is magában foglal, amely figyeli az egyes biztosítékok állapotát, valamint a rendszer által felvett teljes áramot.

Adatgyűjtő doboz

Az adatgyűjtő doboz a jármű belsejében lévő bármely érzékelőtől érkező analóg jeleket rögzíti (pl. gázpedál, féknyomás, lengéscsillapítók, kormányzás), és CAN protokoll segítségével továbbítja azokat az ECU-hoz. Ez csökkenti a vezetékek komplexitását és a jelek zaját, ezáltal növelve a rendszer megbízhatóságát.

A gyűjtősínek rögzítése

A nagyfeszültségű gyűjtősínek rögzítéséért két nyomtatott áramköri lap felel: az egyik a HV pozitív, a másik pedig annak negatív részéért. Mindkét esetben a Wurth pressfit technológiáját alkalmazzuk a gyűjtősínek rögzítésére. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy a megadott előírásoknak megfelelő, praktikus és jól működő rendszerrel rendelkezzünk a rutinszerű karbantartáshoz.

Unibo Motorsport Logo

További információkért látogasson el az Unibo Motorsport weboldalára.

A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.

Értesüljön legfrissebb híreinkről elsőként! Kövessen minket!