TU DELFT Eco Runner Banner Blog

Betekintés a világ leghatékonyabb hidrogénautóját megépítő diákcsapat munkájába

Tavaly júniusban a Team Delft hivatalos GUINNESS WORLD RECORDS™ eredményt ért el 2488.5 kilométer megtételével Eco-Runner hidrogénautójával, mintegy 950 gramm hidrogénnel a tankban. A rekordot egy mindössze 24 fős diákcsapat érte el, akiknek túlnyomó többsége egy évet töltött teljes munkaidőben a hidrogénautó tervezésével, építésével és népszerűsítésével. Időközben új csapat szerveződött és az Eco-Runner XIV projekttel új célokat tűztek ki. Olyan autót szeretnének építeni, amely utcai használatra is alkalmas, továbbá új rekordokat is fel szeretnének állítani, ezúttal közutakon. A kérdés csak az, hogyan tudja ezt egy teljesen új csapat egy év alatt véghezvinni?

Az egyik legfontosabb szempont a csapat felépítése. A csapat részlegekre van osztva, és minden részleg az autó egy adott részéért vagy a csapat irányításáért felelős. A jelenlegi csapat öt részlegből áll.

Menedzsment

Mint minden funkcionális csapatnak, az Eco-Runnernek is van vezetősége, amely négy főből áll: csapatvezető, projektvezető, üzemeltetési vezető és főmérnök. A vezetőség feladata az áttekinthetőség fenntartása, a csapatfolyamatok racionalizálása és a többi csapattag segítése, hogy azok azzal foglalkozhassanak, ami számukra a legfontosabb.

Üzemeltetés

Az üzemeltetés egy nagyon sokrétű részleg, amely mindenért felelős az autó építése körül. Például a Szponzórációs menedzserek felelősek a külső felekkel való partnerségek felkutatásáért és fenntartásáért, míg a Rendezvénymenedzserek foglalkoznak az Eco-Runner által szervezett eseményekkel vagy külső rendezvényekkel, amelyeken az Eco-Runner részt vesz. Továbbá a PR-menedzser gondoskodik a közösségi média felületekről és a sajtóközleményekről, az Adaptációs menedzser felelős a hidrogén podcastért és minden más fontos hírért a hidrogén világában, végül pedig idén bevezetésre került egy új pozíció: Tanúsítási menedzser. Ő felel az összes olyan előírás és szabály ellenőrzéséért, amely az autó utcai legalizálásával kapcsolatos.

Karosszéria

Ez a mérnöki részleg felelős az autó teljes külsőjéért, vagyis a karosszériáért. Ők gondoskodnak arról, hogy a súly-teljesítmény arány optimális legyen. Ezen felül ez a részleg felelős az autó minél jobb aerodinamikai tulajdonságaiért. Az Eco-Runner XIII autója kisebb légellenállásnak van kitéve, mint egy Tour de France kerékpáros. Az osztály a következő pozíciókból áll: vezető karosszériamérnök, két szerkezetmérnök, aerodinamikai mérnök és karosszériagyártó mérnök.

Járműdinamika

A járműdinamika a legkisebb részleg, de fontos feladata van. Ők gondoskodnak arról, hogy az összes kerék és kormánykerék a lehető leghatékonyabban működjön. Tavaly például úgy döntöttek, hogy két kereket karbonból készítenek a hatékonyság növelése érdekében. Az ilyen részletek teszik kiemelkedővé az Eco-Runnert. Az osztály egy járműdinamikai vezetőből és két járműdinamikai mérnökből áll.

PES (Hajtáslánc és elektronika)

A PES az autó összes belső technológiájáért felelős. Ez az üzemanyagcellát, a motort és az összes elektronikát jelenti. Ez az osztály az Eco-Runner szíve, ami nélkül az autó soha nem indulna el. Ez a részleg egy PES vezetőből, egy üzemanyagcellamérnök és két villamosmérnökből áll.

Összességében ez a felosztás biztosítja, hogy a csapat minden tagja teljes mértékben a saját szakterületére koncentrálhasson, miközben a vezetőség folyamatosan szemmel tartja a helyzetet. A feladatmegosztás elszeparáltnak tűnhet, de a valóságban a részlegek (különösen a mérnöki részlegek) nagyon szorosan együttműködnek. Idén ráadásul mindenki ugyanabban a szoftverkörnyezetben dolgozik, így mindenki láthatja, hogy milyen döntések születtek, ami által a kommunikáció hatékonyabbá válik. Ez a csapatszerkezet biztosította a korábbi Eco-Runner csapatok sikerét is, és bízunk benne, hogy ez továbbra is így lesz és segít minket a hidrogénautók teljes körű fejlesztésében és új rekordok felállításában.

TU DELFT Eco Runner

TU DELFT Eco runner logo

További információkért látogasson el a Team Delft weboldalára!

A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.

Értesüljön legfrissebb híreinkről elsőként! Kövessen minket!