DARE-Stratos-V-Blog-2-Blog-Banner

A Delft Aerospace Rocket Engineering (DARE) Stratos V csapata az elmúlt hónapokban keményen dolgozott a Stratos V motorvezérlő egységének (ECU) tervezésén. Az ECU egy nyomtatott áramköri lapokból álló köteg, amely együttműködik a rakéta hajtóművének és táprendszerének vezérlésében és ellenőrzésében. Az ECU egy lezárt dobozba kerül beépítésre, hogy védve legyen a rakétába bejutó esetleges vízzel szemben, amikor a rakéta a tengerbe csobban. A lapok mérete csökkentésre került, miközben a szükséges funkciókat megtartotta. A kisebb lapok azt is jelentik, hogy a lezárt doboz kisebb tömeget és térfogatot foglal el, ami nemcsak azt teszi lehetővé, hogy a körülötte lévő táprendszer könnyebben integrálható legyen, hanem azt is, hogy a rakéta nagyobb magasságot érjen el.

Az elmúlt fél év során az ECU négy nyomtatott áramköri lapjából három terve készült el. Tekintsük át ezeket röviden:

  • A működtető PCB a második verziójánál tart. Minden egyes működtető kártya akár hat mágnesszelephez is csatlakoztatható, amelyek a szelepek által működtetett pneumatikus rendszert vezérlik, hatékonyan szabályozva a szelepeket. A szolenoidok megfelelő időzítéssel történő működtetésével szabályozható a nyomástartó gáz áramlása a tartályokba és a folyékony hajtóanyagok áramlása a motor égésterébe. A szikra az utolsó lépés az egyenletben a hajtóanyagok égésének beindításához és a határ a csillagos ég.
  • A termoelemes PCB az első verziójánál tart. Pontosan a tervek szerint működik, és valós idejű hőmérséklet-méréseket szolgáltat nekünk akár nyolc csatlakoztatott termoelemről. Az Eurocircuits gyors szolgáltatásának köszönhetően három hét alatt jutottunk el a sematikus tervezés kezdetétől a hőmérséklet-leolvasásig.
  • A nyomásérzékelő PCB is az első verziójánál tart, de a második változat hamarosan megrendelhető lesz az Eurocircuits-tól. Akár hat 4-20 mA-es áramkörrel is összekapcsolható lesz, így nemcsak nyomásérzékelőket, hanem egy kapacitív töltöttségi szintérzékelőt is csatlakoztathatunk hozzá, amely az üzemanyagtartályunk töltöttségi szintjét méri majd.

DARE-Stratos-V-Blog-2-DSC_0139-WebDARE-Stratos-V-Blog-2-DSC_0123-Web

A csapat június elején sikeres “hot fire”-kampányt hajtott végre, ahol a 3D-nyomtatott rakétamotorunk DLX150-A és DLX150-B változatát lőttük ki. Meghajtási részlegünk keményen dolgozott a saját gyártású repülési szelepeink fejlesztésén és a Firebolt hajtóművünk következő iterációjának tervezésén. A rakéta tartályait már megterveztük, és a gyártási szakaszba lépnek. A tartályok mellett a szerkezetek csapata megtervezte a tolószerkezetet, amely a hajtómű tolóerejét továbbítja a rakéta többi részébe. A tolószerkezet tesztelésre került, ami meghaladta az elvárásokat. A mentési részleg tesztelte a “ballute” prototípusát, ami egy ballon és egy ejtőernyő hibridje, hogy referencia adatokat kapjunk a teljesítményéről. Az első prototípus gyártása és tesztelése során szerzett tapasztalatok segíteni fogják őket a következő prototípusok további tervezésében és gyártásában.

DARE-Stratos-V-Blog-2-DSC_0129-Web

Hihetetlenül hálásak vagyunk az Eurocircuits támogatásáért. Lehetőséget biztosított számunkra, hogy gyorsan iterálhassuk a nyomtatott áramköri lapjaink terveit. A gyors gyártás és szállítás lehetővé teszi számunkra, hogy késedelmek nélkül haladjunk előre. A Stratos V bízik benne, hogy az elkövetkező években is számíthat az Eurocircuits együttműködésére és teljesíti küldetését egy újrahasznosítható folyékony, két hajtóanyagú rakéta kilövésével.

Dare-StratosV-Logo

További információkért látogasson el a DARE Stratos V weboldalára!

A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.

Értesüljön legfrissebb híreinkről elsőként! Kövessen minket!