Swissloop-2023-Blog-1-Blog-Banner

Megtanultuk a leckét: Győzelmet aradtunk az EHW 2023 versenyen!

A Swissloop mérnökeiként a közlekedési technológia határait feszegetjük. Az elmúlt hét év minden évében egy Hyperloop prototípust építettünk. Hosszú távú célunk pedig, hogy olyan utaskapszulákat építsünk, amelyek a teljes lebegés, valamint az elektromágneses lineáris motorokon keresztül történő érintésmentes meghajtás és kisnyomású csövek alacsony légellenállása révén szén-dioxid-semleges, hatékony szállítást tesznek lehetővé rendkívül nagy sebességgel.

A világ minden tájáról érkeznek diákcsapatok az évente megrendezésre kerülő European Hyperloop Week (EHW) versenyére, hogy ötleteket cseréljenek és összevessék terveiket, valamint versenykörülmények között mutassák be rendszereiket. A munkákat rangos zsűri értékeli, és a díjakat a rendszer minősége és megbízhatósága, valamint az innováció alapján osztják ki.

Büszkén jelentjük be, hogy 2023-ban megnyertük a fődíjat az Edinburgh-ban megrendezett EHW rendezvényen.

Swissloop-Group-Photo-WebSwissloop-POD-Web

Emellett büszkék vagyunk arra is, hogy legújabb “Bertrand Piccard” prototípusunk elnyerte a “Legjobb elektromos rendszer” és a “Legjobb érzékelés és vezérlés” díját a kiváló zsűritől.

Az Eurocircuits lehetővé tette számunkra, hogy megtervezzük saját hatrétegű vezérlőlapjainkat, amelyek egy STM32H7 mikrokontrollert és egy Lattice FPGA-t is tartalmaznak. A díjak elnyerésében nagy szerepet játszott, hogy FPGA-kat használhattunk a teljesítményelektronikai vezérléseinkhez. Továbbá az Eurocircuits széles körű támogatása lehetővé tette számunkra, hogy két különböző teljesítményelektronikai rendszert tervezzünk, és összesen 7 rendszer legyen a podunkban, valamint több tartalék. A tartalékok megléte kulcsfontosságúnak bizonyult a tesztelés során, mivel egyetlen lap meghibásodása az egész modul működését leállíthatja, így a tartalékok gyors cseréje lehetővé teszi a teljes modul tesztelési idejének maximalizálását. A végén a tartalék alkatrészkészletünk elég szűkös lett, ezért jövőre gondoskodunk arról, hogy még több tartalék legyen kéznél.

A szezon legnagyobb tanulsága a teljes jármű tesztelése során volt. Mivel a lineárisan kapcsolt reluktanciájú motorral nagyobb, akár 80 km/h-s sebességet is elértünk, a járműben a gyorsulások és a rezgések lényegesen nagyobbak voltak, mint az elmúlt években. Ezenkívül idén először egy új fázisváltós hűtőrendszer került beépítésre, ami miatt a teljesítmény-áramköri lapokat többször is ki kellett szerelni. A rezgések és a többszöri ki- és visszaszerelés jelentős mechanikai kopást eredményezett a nyomtatott áramköri lapokon.

Swissloop-POD-Open2-WebSwissloop-POD-Open-Web

Legyen szó akár a csatlakozók leeséséről, a forrasztott csatlakozások fáradásáról és repedéseiről, vagy a telepítés során keletkezett karcolásokból eredő mechanikai kopásról: A teljesítményelektronika mechanikai kopása megnövelte a tesztelés során tapasztalt problémák számát. Szerencsére ezeket végül leküzdöttük, de az elkövetkező évek nagy tanulsága az, hogy az elektronikát és a rögzítő hardvereket jobban kell felszerelnünk, hogy képesek legyünk ellenállni az intenzív járműtesztek során tapasztalt körülményeknek. A következő járműnél mindenképpen gondoskodunk arról, hogy a nyomtatott áramköri lapok jobban el legyenek szigetelve a jármű rezgéseitől, és könnyebben eltávolíthatók legyenek. A nyomtatott áramköri lapok alkatrészeinek kiválasztásakor a rezgésekkel és egyéb mechanikai terhelésekkel szembeni ellenállást is figyelembe vesszük majd.

Ezzel szeretnénk megköszönni az Eurocircuits szponzorációját, és izgatottan várjuk, hogy az elkövetkező években további eredményeket érjünk el a Hyperloop-közlekedés innovációjában!

Swissloop logo

További információkért látogasson el a Swissloop weboldalára!

A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.

Értesüljön legfrissebb híreinkről elsőként! Kövessen minket!