Hydro-Motion-Team-Blog-Banner

A Hydro Motion Team 2023 éve véget ért. Július elején Monacóba utaztak, hogy részt vegyenek a Monaco Energy Boat Challenge 2023 versenyen, és nagyon jó eredményt értek el: világbajnokok lettek! A verseny három kihívásból állt: manőverezőképesség, állóképesség és sebesség. Az Aurora nevű hajó igen stabilan fóliázott, még a monacói hullámokon is.

Hydro-Motion-Team-Group-Photo-2023

A csapat második helyezést ért el a manőverezési kihívásban. A három pilótának egy előre meghatározott útvonalon kellett a kikötőn keresztül néhány bója körül a lehető leggyorsabban áthajóznia. Sokat gyakoroltak, és az Aurora nagyon jól manőverezhető volt, mivel a hajócsavar mindkét irányba 90 fokban el tudott fordulni. A második napon a csapat első lett az állóképességi kihívásban. Ebben a négyórás kihívásban a hajóknak a lehető legnagyobb távolságot kellett teljesíteniük. Mivel az Aurora hidrogénnel vitorlázik, sokkal messzebbre tudott eljutni, mint a többi akkumulátoros hajó. A kihívás felénél a vízi körülmények olyan zorddá váltak, hogy a csapat úgy döntött, visszatér a kikötőbe. A hajó azonban már sokkal hosszabb távot megtett, mint a versenytársak, így a győzelem be lett biztosítva. Az utolsó napon a csapat a gyorsasági verseny rajtvonalához vitorlázott. Sajnos kiderült, hogy technikai problémák merültek fel, így nem tudtak részt venni. A magas hullámok túl durvák voltak, a hajó nem erre lett tervezve. Ennek ellenére a csapat a legtöbb pontot szerezte összességében, és világbajnok lett Monacóban!

A hajó elektromos rendszere kilenc nyomtatott áramköri lapból áll. A legfontosabb az EMS PCB, amely lényegében a fedélzeti számítógép. Ez vezérli az összes rendszert a felhasználó és az érzékelők bemenetei alapján. Másodszor, van egy műszerfal PCB, amely a gombok bemeneteit fogadja és a visszajelző LED-eket vezérli. Harmadszor, a kormányzási PCB, amely magába a kormányműbe van beágyazva, és a kormánymű gombjaitól kapja a bemeneteket a sebesség, a gyorsulás és a magasságvezérlés beállítási pontjaihoz. Ezután következik a hűtési PCB, amely a hajó összes ventilátorát, hűtőszivattyúját és fenékvízszivattyúját vezérli. Ennek a nyomtatott áramköri lapnak kellett a legtöbb energiát kezelnie, mivel a hűtőszivattyúk nagy teljesítményűek és sok áramot vesznek fel. Végül öt szenzor PCB is rendelkezésre áll. Ezeknek a nyomtatott áramköri lapoknak a kialakítása megegyezik, az egyetlen különbség az ellenállásosztók értékeiben van, mivel az érzékelők különböző feszültségen működnek. Ezek a nyomtatott áramköri lapok számos érzékelőtől kapnak értékeket, például a hidrogéntartályok nyomásától vagy a hajó vízben mért magasságától. A nyomtatott áramköri lapok CAN-en keresztül kommunikálnak, így minden PCB látja a hajóban továbbított összes adatot. A PCB felosztásban az a jó, hogy az irányítás központosított. Az EMS PCB hozza meg a döntéseket, és a többi PCB csak az EMS bemenete alapján kapcsolja be és ki az alkatrészeket, és küld vissza adatokat ezekből a rendszerekből.

Hydro-Motion-Team-PCBHydro-Motion-Team-Sensor-PCB

Logo-Hydro-Motion-Team-Web

További információkért látogasson el a Hydro Motion Team weboldalára!

A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.

Értesüljön legfrissebb híreinkről elsőként! Kövessen minket!