A 2022-2023-as tanévben a Delft Hyperloop 41 diákból álló csapata ismét megpróbálja elnyerni a “Complete Pod Design” díjat az European Hyperloop Week 2023 rendezvényen Edinburgh-ban. Az előző csapat, a DH06 tavaly megnyerte ezt a díjat szülővárosunkban, Delftben. Az ismétléshez ezúttal is magasra kell tennünk a lécet, ezért Helios II néven egy új prototípust és egy 50 méter hosszú pályát fogunk építeni a hiperhurok technológia bizonyítása érdekében.
A siker érdekében három kihívás elé állítottuk magunkat:
- Teljesen mágneses lebegtetés
A hiperhurok teljesen lebegése által a gördülési ellenállás megszűnik, 1000km/h sebességnél ugyanis a kerekek hátráltató tényezővé válnak. Azzal, hogy ezt az ellenállást megszüntetjük, a prototípusunk egy lépéssel közelebb kerül a hiperhurok tényleges koncepciójához.
- LFSPM-motor (Lineáris fluxuskapcsoló állandó mágneses motor)
A DH06 prototípusán egy állandó mágnes volt, és a motor aktív része a pályán volt elhelyezve. Ez azt jelenti, hogy a pálya teljes hosszában sok tekercs volt szükséges. Mivel a “skálázhatóság” az egyik fontos tervezési pillérünk, olyan kapszulát szeretnénk, amely olcsó és egyszerű infrastruktúrát igényel. Ez azt jelenti, hogy a motor aktív részét visszahelyezzük a kapszulára, a pályánk pedig csak acélból fog állni.
- Hőkezelés
Idén vállaljuk prototípusunk hűtésével kapcsolatos kihívásokat. Ez az egyik legnagyobb technikai próbatétel egy hiperhurok esetében, mivel az szinte egy vákuumcsőben zajlik. Nincs lehetőségünk tehát a kapszulát a környezeti levegővel hűteni, mint mondjuk egy autó esetében. A kapszulát fázisváltó anyagok (PCM) segítségével tervezzük hűteni, amelyek a fázisváltás során felveszik a hőt a környezetből.
A nyomtatott áramköri lapok szerepe a Delft Hyperloop esetében
A hiperhurok egy olyan nagysebességű közlekedési mód lesz, amely nagy hatékonyságot és sebességet kínálva forradalmasítani ígéri az utazás módját. Ennek az úttörő technológiának a középpontjában nyomtatott áramköri lapok hálózata áll, amely lehetővé teszi a Hyperloop-rendszer működését. Ebben a blogban az Eurocircuits által a Helios II prototípusunkban biztosított nyomtatott áramköri lapok kritikus szerepét mutatjuk be és rávilágítunk fontosságukra a biztonságos és hatékony utazás garantálásában.
A nyomtatott áramköri lapok nem vezető anyagokból, általában üveg erősítésű epoxi laminált anyagból készült vékony lapok, amelyekre elektronikai alkatrészek kerülnek beültetésre. Ezek a lapok az elektromos kapcsolatok gerinceként szolgálnak, és mechanikai támasztékot biztosítanak a különböző elektronikai eszközök számára.
A nyomtatott áramköri lapok létfontosságú szerepet játszanak a Hyperloop közlekedési rendszer biztonságának, megbízhatóságának és hatékonyságának biztosításában. Lehetővé teszik az energiaelosztást és a vezérlést, biztosítva a stabil áramellátást a rendszer egészében. A nyomtatott áramköri lapok elősegítik a hatékony jelfeldolgozást és kommunikációt, lehetővé téve a különböző alrendszerek valós idejű felügyeletét és vezérlését. Emellett a nyomtatott áramköri lapok integrálják a létfontosságú biztonsági rendszereket, beleértve a vészfékezést is. A miniatürizálást és a hely optimalizálását elősegítő képességük csökkenti a súlyt és maximalizálja a Hyperloop kapszulákban rendelkezésre álló helyet. A nyomtatott áramköri lapok nélkülözhetetlen alkatrészek, amelyek hozzájárulnak a hiperhurok technológia sikeres működéséhez és fejlődéséhez.
A nyomtatott áramköri lapok alkotják a Hyperloop-kapszula szívét és agyát, működtetik a bonyolult rendszereket, és biztosítják a biztonságos és hatékony futást. Az áramelosztástól és a vezérléstől a jelfeldolgozásig és a biztonsági integrációig a nyomtatott áramköri lapok létfontosságúak ebben az átalakító technológiában. Ahogy a Hyperloop tovább fejlődik és valósággá válik, a PCB technológia előremozdulása kétségtelenül fontos szerepet fog játszani a sikerben, és szélesíti a közlekedés eddig ismert határait.
További információkért látogasson el a Delft Hyperloop weboldalára!
A csapat által írt eredeti, angol nyelvű blogbejegyzés az Eurocircuits.com oldalán olvasható ide kattintva.